Tuesday, November 1, 2011

Staf DBKL Maut digilis Bas

KUALA LUMPUR, November 1, 2011  – Seorang isteri  tidak menyangka perbualan singkat bersama suami tersayang sebelum keluar bekerja adalah yang terakhir  sebelum suaminya itu maut  dalam kemalangan  di Jalan Genting Kelang semalam.

Ngeri Mayat Mangsa Berlumuran Darah
Dalam kejadian  jam 8.15 pagi itu   mangsa dikenali sebagai Azman Mahmed, 45 yang menunggang motorsikal Kriss  dikatakan  bergesel dengan dua buah motorsikal lain sebelum terjatuh dan  digilis oleh sebuah bas yang datang dari arah belakang.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning ketika dihubungi  berkata mangsa yang mengalami kecederaan pada kepala maut serta merta ditempat kejadian.
Menurutnya siasatan awal mendapati mangsa sedang dalam perjalanan dari Setiawangsa menuju ke Bulatan Pahang untuk ke tempat kerjanya di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) Jalan Raja Laut.

“Dua lagi penunggang motorsikal yang cedera  dikejarkan ke wad kecemasan  HKL manakala pemandu bas yang melanggar mangsa sudah membuat laporan polis,”katanya. Menurutnya kes  disiasat  di bawah seksyen 41(1), akta pengangkutan jalan 1987mayat mangsa dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk dibedah siasat.

Sementara itu isteri mangsa Wan Noraizan Wan Ismail, 40 yang datang ke tempat kejadian bersama beberapa ahli keluarganya  memberitahu tiada sebarang perubahan pada diri suaminya sebelum keluar dari rumahnya di Flat Sentul Utara 3 dekat sini. Menurutnya,  arwah  hanya sempat memberitahunya bahawa dia  perlu hadir pada  mesyuarat pagi itu dan harus segera ke tempat kerja.Difahamkan  mangsa bekerja sebagai Operator Pemprosesan  Data di  Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Tq
Sumber Dari :
Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...