Sunday, February 20, 2011

KOTA BAHARU:-(PGA) Batalion Ke-8, 4 blok kuarters Terbakar

KOTA BAHARU - Seramai 89 orang daripada 16 keluarga anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) Batalion Ke-8, Pengkalan Chepa, dekat sini, kehilangan tempat tinggal apabila empat blok kuarters hangus dalam kebakaran awal pagi ini.

Insiden kira-kira 5.30 pagi itu turut mengakibatkan satu pasangan suami isteri mengalami lecur kira-kira 30 peratus di bahagian badan, muka dan belakang badan ketika mereka cuba memadam kebakaran dan menyelamatkan anggota keluarga.

Sarjan Abdul Rahim Ya, 53, yang berkhidmat di bahagian pengangkutan PGA kem itu, dan isterinya, Rahimah Mat, 47, kini dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII) di sini dan keadaan mereka dilaporkan stabil.

Pegawai Pemerintah Batalion ke-8 PGA itu Supt Rosslan Radzi berkata, kebakaran itu dipercayai berpunca dari sebuah rumah di Blok 2 kuarters yang menempatkan anggota kelamin.

"Kebakaran yang dianggap mengejutkan itu berlaku dengan cepat di bangunan rumah kayu yang dibina sejak 1969 itu menyebabkan sebahagian besar penghuni gagal menyelamatkan perabot masing-masing,” katanya kepada pemberita, di sini, hari ini. - Bernama

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...